iPelajar

Sistem Pengurusan Maklumat Pelajar UiTM (Terengganu)


KOLEJ KONVO APRIL 2017

AISHAH ABDULLAH
26-Mar-2017

DYA : Keluarga & bujang lelaki

DYB : bujang wanita sahaja

KP : standby keluarga & bujang wanita

 

Tempahan bermula: 2hb April 2017

Call: 09-8400404

 

Sumber : FB TR HEP

Kebenaran Membawa Masuk Kenderaan Bermotor Kedalam Kampus Bagi Residen Kolej

AISHAH ABDULLAH
26-Mar-2017

1. Degree:

(a) Bagi yang ingin memohon pelekat kenderaan 2017 mengikut peruntukan yang telah sediada berkaitan Kepimpinan Kampus tarikh kuatkuasa pelekat kenderaan adalah pada 26hb Mac 2017. Sila uruskan proses permohonan kebenaran anda segera sebelum tarikh tersebut.

(b) Kebenaran sementara bagi residen Degree semasa residen Diploma cuti pula bermula pada 16hb April 2017 dan tamat pada tarikh yang akan ditetapkan oleh TR HEP. Permohonan bertulis hendaklah dibuat terus kepada TR HEP sebelum kenderaan dibenarkan masuk kampus. Tempat meletak kenderaan akan diputuskan oleh TR HEP kemudian.

 

2. Diploma: Bagi maksud menguruskan pengosongan bilik dan mengangkut barang, residen dibenarkan membawa masuk kenderaan kekawasan kampus bermula pada 9hb April 2017. Kawasan meletak kereta hanya dikawasan NR dan Stadium Gemilang sahaja. DILARANG samasekali meletak kereta dikawasan kolej.

SESI SEMAKAN, PENGESAHAN SAKSI & SERAHAN DOKUMEN PERJANJIAN PTPTN BAGI PELAJAR IJAZAH (KELOMPOK

AISHAH ABDULLAH
14-Mar-2017

Kepada pelajar IJAZAH yang memohon PTPTN  Kelompok PERTAMA.

 

Semakan, Pengesahan Saksi dan Serahan Dokumen Tawaran & Perjanjian akan diadakan pada :-

Tarikh       :     12 hingga 16 Mac 2017 (Ahad - Khamis)

Masa        :     8.30 pg – 4.30 ptg

                       8.30 pg – 3.00 ptg (Khamis shj)

Tempat    :     Pejabat AM HEP

Diharap semua pelajar yang berkenaan dapat menyediakan dokumen yang dikehendaki dan dan DIWAJIBKAN menghantar pada tarikh yang ditetapkan.

Sekiranya dokumen gagal dihantar pada tarikh yang ditetapkan, perjanjian akan terbatal dan pelajar perlu membuat permohonan baru

 

Sebarang masalah, sila rujuk Pejabat AM HEP dengan segera.

 

DOKUMEN YANG WAJIB DISEDIAKAN SEMASA SESI SEMAKAN, PENGESAHAN & PENYERAHAN DOKUMEN PERJANJIAN PTPTN 

i.   Dokumen Tawaran Dan Perjanjian

(2  salinan)

 

ii.    Butiran peribadi pelajar

(1 salinan)

 

iii. Surat Tawaran Pengajian (UiTM)

(1 salinan)

 

iv. Setem Hasil

(2 keping – setiap satu bernilai RM10.00)

PROGRAM DAFTAR PEMILIH BERSAMA SPR

AISHAH ABDULLAH
12-Mar-2017

TUNAIKAN HAK ANDA SEBAGAI WARGANEGARA MALAYSIA YANG CINTAKAN KEPADA NEGARA MALAYSIA DENGAN MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB ANDA UNTUK MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. ANDA BOLEH BERDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI SEKIRANYA:

 

1)                 WARGA NEGARA MALAYSIA

2)                 BERUMUR 21 TAHUN KEATAS

 

3)                  TIDAK HILANG KELAYAKAN SEBAGAI PEMILIH DALAM UNDANG-UNDANG MALAYSIA

KAUNTER PENDAFTARAN/SEMAKAN SURUHANJAYA PILIHANRAYA (SPR) AKAN DIBUKA SEPERTI MAKLUMAT BERIKUT:

 

TARIKH:

         14 MAC 2017 (SELASA)

 

   MASA:

           8.00 PAGI – 5.00 PETANG

 

TEMPAT:

DATARAN SURA (DATSU), UiTM DUNGUN

*Sila Bawa Kad Pengenalan (IC) Semasa Berurusan Di Kaunter SPR

PELEKAT KENDERAAN DEGREE

AISHAH ABDULLAH
08-Mar-2017

Tarikh penguatkuasaan bermula pada 26hb Mac 2017.

Bagi yang layak mohon sila ambil tindakan segera.

 

Sumber: Tweet Sir Jaie (TR HEP)

MAKLUMAN - KEPADA SEMUA PELAJAR IJAZAH BARU LEPASAN DIPLOMA

AISHAH ABDULLAH
07-Mar-2017

MAKLUMAN

Semua pelajar Ijazah (Penerapan) diWAJIBKAN menghadiri Kem Pemantapan Destini Siswa sesi Mac - Julai 2017 yang akan diadakan pada 9 – 11 Mac 2017 bertempat di Pasir Raja, Hulu Dungun.  Semua pelajar dikehendaki berkumpul di Bangunan Karisma, HEP pada 9 Mac 2017 jam 10.00 Pagi.

 

SENARAI SEMAK

KEPERLUAN PROGRAM DESTINI SISWA

SEMESTER MAC – JULAI 2017

9 - 11 MAC 2017

 

UiTM TERENGGANU

 

  • Pakaian bersesuaian aktiviti air / program “outdoor”
  • Kelengkapan peribadi / kelengkapan solat
  • Lampu Suluh

  • Pakaian harian

 

* Sebarang pertanyaan, sila ke Pejabat HEP atau hubungi Pn. Zariah Abu Bakar di talian 09 8400304

PENDAFTARAN PERALATAN ELEKTRIK BAGI RESIDEN IJAZAH SESI MAC – JULAI 2017

AISHAH ABDULLAH
06-Mar-2017

Dimaklumkan bahawa semua pelajar yang memiliki peralatan elektrik adalah WAJIB mendaftar peralatan elektrik. Peralatan elektrik yang dibenarkan oleh universiti adalah seperti berikut:-

 

i.

Komputer Desktop

ii.

Komputer Laptop

iii.

Printer

iv.

Scanner

v.

Pengecas Telefon

vi.

Seterika

vii.

Pengering Rambut

viii.

Cerek Elektrik Auto

ix.

Radio – 20watt Output

x.

Pengecas Bateri

 

Kadar bayaran ditetapkan untuk setiap peralatan diatas ialah RM10.00

 

Tarikh: 6 hingga 26 Mac 2017

Tempat: Semua Kaunter Pejabat Kolej

Masa: 08:30 pagi hingga 04:30 petang

 

Prosedur Pendaftaran:

 

  1. Setiap pelajar dibenarkan membawa maksimum lima (5) peralatan elektrik sahaja.

  2. Bayaran sebanyak RM10.00 dikenakan bagi setiap peralatan elektrik yang dibawa.

  3. Peralatan elektrik hendaklah didaftarkan di dalam sistem iPelajar.

  4. Cetak maklumat peralatan elektrik yang telah didaftarkan dan bawa cetakan tersebut ke Pejabat Kolej untuk tujuan pengesahan.

  5. Setelah disahkan pelajar dikehendaki menyemak bil yang telah dijana melalui laman web ‘istudent.uitm.edu.my’ sebelum membuat pembayaran.

  6. Bayaran hendaklah dibuat menggunakan Bank Islam sama ada secara tunai di kaunter atau melalui mesin ATM.

  7. Pamer keratan slip anda supaya mudah kelihatan bagi tujuan pemeriksaan oleh pihak berkuasa kolej/SRK.

Adalah menjadi satu kesalahan tatatertib kolej sekiranya didapati mana-mana pelajar yang gagal mematuhi peraturan iaitu membawa/memiliki/menggunakan peralatan yang disenaraikan tanpa kebenaran.

 

Sekian, terima kasih.

 

Yang benar

 

DAHLIA MOHAMED SHAIPON

Pengurus Asrama

Pengurusan Kolej & NR

 

KERJA-KERJA PEWASAPAN (FOGGING)

AISHAH ABDULLAH
20-Feb-2017

Merujuk sumber maklumat daripada Jabatan Kesihatan Daerah Dungun, kerja-kerja pewasapan akan dijalankan di kawasan Kolej Kediaman Komplek Kolej Pantai ( Kapas, Duyung & Perhentian).

 

        Tarikh    : 20 Februari 2017 (Isnin)

        Masa      : 6:00 petang sehingga selesai

 

Mohon kerjasama semua residen agar memastikan semua makanan dan minuman disimpan serta mematuhi arahan untuk kebaikan bersama.

 

 

Sekian. Harap maklum.

Tawaran Insentif Dermasiswa Anak Bangsa - Permodalan Nasional Berhad (iDAB-PNB) Bagi Fasa 4 & 5 / 20

AISHAH ABDULLAH
20-Feb-2017

SENARAI NAMA PELAJAR YANG DITAWARKAN

“Insentif Dermasiswa Anak Bangsa (iDAB-PNB) Fasa 4 & 5 /2017” kepada pelajar-pelajar cemerlang Lepasan Pra Diploma Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) Universiti Teknologi MARA (UiTM).

PENERIMA INSENTIF iDAB-PNB FASA 4 (UITM DUNGUN, TERENGGANU)

BIL

NAMA

NO PELAJAR

NO KP

PROGRAM

1

ABDUL RAHMAN BIN RAZAK

2016609574

930118115147

HM115

2

MUHAMMAD ARIFF BIN ZURAIMEE

2016481896

970909145533

BM114

3

SUHAILI SYUHADA BINTI HASHIM

2016609504

971116115558

HM115

PENERIMA INSENTIF iDAB-PNB FASA 5 (UITM DUNGUN, TERENGGANU)

4

NIK NUR AZLIEYA BINTI ZULKIFLI

2016374433

950528035404

BM118

5

NOOR ATHIRAH BINTI ASMADI

2016113643

980508035906

HM115

6

NOOR NADHIRAH BINTI HAIRUL NIZAM

2016945385

980908106718

HM110

7

NOR SYAFIQA BINTI ROSELAN

2016761357

980416035626

HM115

8

NUR AMIRAH ATHIRAH BINTI AZIZ

2016122763

980930036218

BM118

9

NURASYIQIN BT KHAIRUDDIN

2016364649

980424107044

HM115

10

NURUL IZZATIE BINTI MAZLAN

2016761801

980713565092

HM115

11

NURUL NOR LIYANA BT. SUID

2016733483

980116065604

HM110

12

WAN ZUKRINA BINTI WAN ABDUL RAZAK

2016711857

981104115138

BM118

 

DIMINTA PELAJAR YANG BERJAYA MELENGKAPKAN SEMUA BORANG DAN DIHANTAR KE

PEJABAT AM HEP  SEBELUM ATAU PADA

26 FEB 2017

 

KERJASAMA DARI PELAJAR AMAT DIHARAPKAN UNTUK MEMUDAHKAN PROSES PENGHANTARAN KEPADA PIHAK YAYASAN

 

MAKLUMAN KEROSAKAN WIFI DI KOLEJ DUYUNG

AISHAH ABDULLAH
16-Feb-2017

Untuk makluman, pihak UPKNR telah membuat aduan mengenai kerosakan wifi di Kolej Duyung kepada pihak Info Tech UiTM Cawangan Terengganu Kampus Dungun.

Kerja-kerja pembaikan ini mengambil masa dimana perlu mendapat kelulusan peruntukan dengan kos yang agak tinggi. 

Sehubungan itu, mohon semua resident agar dapat bersabar. Terima kasih.